Hogyan működik az internetes vendégszervezés?

3. rész: A fotó, mint motivációs eszköz  




Az utazási vágy és az utazási szándék között igen nagy a különbség! A legtöbb emberben fel-fevillan az utazási vágy, menekülés a mindennapok gondjaitól, kikapcsolódás egy napfényes tengerparton... Egyedül, ketten, a családdal, a barátokkal... Nem véletlenül lett az utazás egyik szimbóluma a tengeren látható apró sziget néhány pálmafával...

Az utazási szándéknak már gazdasági meghatározói is vannak. Mikor lesz időm elutazni, mikor kapom ki a szabaságomat, mennyi pénzt tudok rászánni?

A vendégszervezésnél ugyan mindkét csoportra gondolnunk kell, azonban az utazási szándékkal rendelkező csoportot kell motiválnunk. Ennek egyik legjobb eszköze a fotó. Sokszor elég egy jól sikerült fénykép ahhoz, hogy a saját kínálatunkra irányítsuk a figyelmet. Legtöbbször viszont csak egy jól összeállított fotósorozat hozza meg az eredményt.

Tíz-tizenöt évvel ezelőtt a fotó kiválasztásánal még arra kellett törekedni, hogy csak egy-két kis méretű, technikailag "lebutított" képet rakjunk a honlapunkra, mivel lassú volt az internetes letöltés (az oldal behívása) és drága volt a tárhely, ahol az anyagainkat elhelyeztük.

Mára ez lényegesen megváltozott, gyorsak a számítógépek, relatívan olcsón lehet tárhelyet bérelni, de megváltozott a felhasználói igény is. A rossz fotóanyag azonnal érdektelenné teszi a honlapunkra látogatót, már nem is érdekli a szövegesen ismertetett tartalom. Hiába ajánlunk kitünő szolgáltatásokat, remek programokat, az előnytelen (nem motiváló) fotó láttán az olvasáshoz már el sem jut az érdeklődő.



k01 Kozárd szállás bemutatása 1997-ben



s79 Kölcse szállás bemutatása 1999-ben



k01 Kozárd szállás bemutatása 2010-ben



s79 Kölcse szállás bemutatása 2010-ben

Terjedelmi okok miatt általában csak egy fotó megjelenítésével kell motiválni a látogatónkat, azonban lehetővé kell tenni a számára, hogy "kedve legyen" a kínálatunkat bemutató többi fényképet is megtekinteni. Tapasztalatunk, a kevés fotóból álló sorozat a vendégben kétségeket, hiányérzetet kelt (vajon mi van eltitkolva?!), a túlzottan sok képből álló sorozat pedig "unalmasá" válik.

Az egészséges egyensúly megtalálása nehéz feladat, amit a különböző hosszúságú sorozatok felkínálásával lehet elérni.

A katalógus készítési gyakorlatból az internetre is áttestálódott egy nem túl szerencsés gyakorlat: a házunkról van egy "szerintünk jó" fotó, ezzel megelédedve, mindenütt azt a képet jelenítetjük meg. Az internet ennél sokkal szélesebb és motiváció szempontjából eredménysebb lehetőséget kínál. A fotó illusztráció mindig igazodjon az oldalon található szöveges tartalomhoz!



Vissza a menübe    Vissza az 2. részhez    Folytatása következik

A Falusi Turizmus Centrum

- jogszabályokkal foglalkozó szakmai oldala: www.falutur.hu/jogszabaly

- internetes tevékenységének bemutatása: www.falutur.hu/szallasado

- irodához csatlakózóknak szánt oldala: www.falutur.hu/partner






Keresés a www.falutur.hu honlapon
   falutour

Keresés a világhálón
Google

falusi turizmus szállás
Falusi Turizmus Centrum



A Falusi Turizmus Centrum iroda itt található:   Itt találja meg a budapesti főirodát