Hogyan működik az internetes vendégszervezés?

2. rész: Hogyan tájékozódik az átlagos látogató a világhálón?  




A Falusi Turizmus Centrum internetes vendégszervező és szállásfoglalási rendszerét – szerencsénkre – már több százezer ember ismeri, amit egyrészt a felhasználók „IP címe” (az érdeklődő számítógépének neve) alapján tudunk, ill. a megbecsülésnél támpontot ad a Google Analytics által biztosított statisztika mélyebb elemzése.

Mielőtt a vendég, a szállást kereső látogató gondolkodásmódját taglalnánk, a statisztikák elemzésénél azt kell megtudnunk, hogy a látogatóink szempontjából milyen a honlapunk értéke, illetve a reklám tevékenységünkkel tényleg azokat csalogattuk-e a honlapunkra, akik a mi szolgáltatásunk után érdeklődnek?

Ennek eldöntéséhez nagyszerű segítség az Analytics, melyből az átlagos webhelyen eltöltött idő lebontásából megtudható, hogy pontosan hányan tévedtek véletlenül az oldalunkra, mennyien jöttek tudatosan, mert a falusi turizmus, vagy a magánszállás lehetőség után érdeklődtek. Persze, hogy a kapott szám reális legyen az egész honlap rendszert úgy kell felépíteni, az oldalakat összehozni, hogy onnan a legegyszerűbben lehessen a látogató által ténylegesen keresett oldalra lépni.

A statisztika elemzésből gyorsan kiderül egy szomorú tény, bizony a látogatóink jelentős része mindössze 1-10 másodpercet töltött csak a honlapunkon, melynek két komoly oka, lehet: vagy véletlenül keveredett hozzánk, vagy pedig rossz a honlapunk, mert az első ránézésre nem azt találta rajta, amit hirdettünk, vagy amit keresett.



a datanet.hu/ftur látogatási időtartam statisztikája 2009-ben

Tapasztalatunk, hogy ezzel a statisztikai adattal csak nagyon kevesen foglalkoznak még azok közül is, akiknek ez az adat a rendelkezésre áll, az internetes tartalomszolgáltatok pedig a megrendelőik elől ezt az adatot mélyen elhallgatják… Nem véletlenül, mert akkor kiderülhetne, hogy a látogatók tetemes része bizony nem a remélt oldalra került, hanem csak oda lett irányítva… Könnyen belátható, hogy 1-10 másodpercen belül nem lehet szinte semmilyen gazdasági területen döntési helyzetbe kerülni, hogy a vásárláshoz a valami kiválasztása létrejöjjön.

A datanet.hu/ftur honlapon találhatók a partner szállások "céloldalai". Az itt történtek elemzése az eredményesség szempontjából a legfontosabb. A szakirodalomból tudható, hogy, ha egy honlap eléri, hogy csak a látogatóinak 50%-a hagyja el azonnal, akkor az már jó teljesítménynek tekinthető, mert ez a mérőszám bizony a legtöbb honlapnál 70-80% körül mozog. A honlap tulajdonosa a sok rákattintás alapján abban a "hiszemben" van, hogy jó a látogatottsági mutatója, pedig a valóságban csak arról van szó, hogy valamilyen módon sokan jutottak el az oldalára.

Ha egy honlap "látogatói idő" mutatója ugyan jó, de mégis kevés a vásárlás, annak okát külön kell vizsgálni. Vajon megadtunk-e minden segítséget a döntéshez, s ha igen, akkor egyértelműen tettük-e lehetővé a vásárlás lehetőségét, ahol ez az érdeklődő számára egyértelmüen megejthető.



A vásárlásra inspiráló céloldal

A szakterületünkön olyan oldalra kell a látogatót eljuttatni, hogy ott, a számára minden fontos információ együtt, jól áttekinthetően álljon a rendelkezésére, s csak egy karnyújtásnyira legyen a szállásrendelés, ami lehet egy folyamatosan elérhető telefonszám, email cím, vagy biztosított az online foglalás.

Mik azok az információk, ami a döntést jelentősen befolyásolják? Legyen egy kedvcsináló fotó, ami a vásárlni szándékozót emlékezteti a korábban látottakra, kontrollálható legyen a szállásár, amit már korábban tanulmányozott, valamint látható legyen a szállás pillanatnyi foglaltsága. Ha a három elem közöl bármelyik hiányzik, vagy nehezen megtalálható, akkor jelentősen romlik a szállásfoglalás esélye.

Arra is kell gondolni, hogy ugyan minden "stimmel" de mégesm mer, vagy még nem akar a látogató szállást rendelni, illetve az érdeklődésével még anonim szeretne a látogató maradni, ezt is lehetővé kell a számára tenni.



Vissza a menübe    Vissza az 1. részhez    Tovább a folytatáshoz

A Falusi Turizmus Centrum

- jogszabályokkal foglalkozó szakmai oldala: www.falutur.hu/jogszabaly

- internetes tevékenységének bemutatása: www.falutur.hu/szallasado

- irodához csatlakózóknak szánt oldala: www.falutur.hu/partner






Keresés a www.falutur.hu honlapon
   falutour

Keresés a világhálón
Google

falusi turizmus szállás
Falusi Turizmus Centrum



A Falusi Turizmus Centrum iroda itt található:   Itt találja meg a budapesti főirodát