Mi a különbség a Falusi Turizmus Centrum által működtetett és a magánszállásoknak
rendelkezésre álló „webshop” rendszerű Széchenyi Pihenőkártya elfogadás között?

 

A kártyaelfogadás minkét esetben megfelel a Széchenyi Pihenőkártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 55/2011. (lV.12.) Korm. Rendelet előírásainak.

 

Közös jellemzője a kétféle Széchenyi Pihenőkártya elfogadásnak, hogy jelenleg (2011 szeptember!) mindkettő csak az OTP SZÉP Kártya elfogadásánál működik és az elfogadás módja az OTP Bank biztonsági előírásainak megfelel. Egyformán védi a Kártyabirtokos (a Széchenyi Pihenőkártya tulajdonos) a kártya Elfogadó (a szállás szolgáltató) és Pénztárszolgáltató (az OTP Bank) érdekét.

 

Az OTP Bank a kártyaelfogadónak mindkét esetbe azonosan, 1,5% + ÁFA jutalékot számol fel a tranzakciók után.

 

Lényeges különbség az elfogadói szerződés megkötésének a feltételeiben (anyagi vonzatában) és a  kártya elfogadásának módjában van.

 

 

 

A Falusi Turizmus Centrum elfogadói (adminisztrációs) rendszere biztonságosan, közvetlenül van összekötve az OTP Bankkal. Ehhez meg kellett vásárolni az OTP Bank szoftver használati jogát, valamint a Falusi Turizmus Centrumnak ki kellett fejleszteni egy olyan irodai, online működő szállásfoglalási rendszert, ami az OTP szoftverével biztonságosan össze van kapcsolva.

 

 

A magánszállásadóknak az OTP SZÉP Kártya elfogadására az OTP Bank fejlesztett ki egy kártyaelfogadási lehetőséget, „virtuális webshop”-ot, amit az OTP Bank ingyenesen bocsát a szállásadók rendelkezésére.

 

A Falusi Turizmus Centrum elfogadói rendszere lehetővé teszi, hogy a szállásadó partnereihez a Széchenyi Pihenőkártyát (a szállásadó helyett) az ország minden részéről az ország bármely részén szolgáltató szállásadóhoz elfogadja.

 

 

 

A „virtuális webshop”-os elfogadó magánszállásadó csak a saját szállására, személyesen a Kártyabirtokos jelenlétében tudja az OTP Bank ingyenes rendszerét használni.

 

 

A Falusi Turizmus Centrum adminisztrációs rendszere – mivel az OTP Bankkal össze van kötve – képes a Kártyabirtokos (a kártya tulajdonos) tranzakcióját követni és arról hitelt érdemlő bizonylatot a kártya tulajdonosnak kiállítani és emailben küldeni.

 

 

A „virtuális webshop” tranzakció a szállásadó számítógépén történik, a szállásadó tudja (a számítógépéhez kapcsolt nyomtatóján) kinyomtatni az OTP Bank tranzakció jelentését, ami csak akkor hiteles, ha azt a szállásadó és a Kártyabirtokos (a kártya tulajdonos) aláírásával igazolja. Ezt a bizonylatot mindkét fél köteles 18 hónapig megőrizni.

 

 

 

Mikor és miért szükséges, vagy szükségtelen
a szállásadó és a kártya tulajdonos együttes jelenléte a tranzakció (kártyás fizetés) alkalmával?

 

 

 

A Falusi Turizmus Centrum adminisztrációs rendszere – mivel az OTP Bankkal össze van kötve – a tranzakciók alkalmával szükségtelenné teszi a Kártyabirtokos személyes jelenlétét, mivel a Falusi Turizmus Centrum szállásfoglalási rendszere már rögzíti a megrendeléséhez szükséges adatokat, a megrendelést azonosító számmal látja el, így a Kártyabirtokos csak a visszaigazolásban meghatározott összeget tudja az OTP Bank rendszerébe befizetni, amiről a Falusi Turizmus Centrum rendszere automatikusan küld a feleknek jelentést, amit 18 hónapig a felek kötelesek megőrizni.

 

 

A „virtuális webshop” tranzakció alkalmával – mivel nincs a szállásadónak az OTP-vel összekötött saját adminisztrációs rendszere - az OTP Bank internetes felületére saját jelszavával csak a szállásadó tud belépni, a szállásár összegét beírni. Ahhoz, hogy a tranzakció indítható legyen, szükséges az OTP SZÉP Kártya adataira is, amit viszont csak a Kártyabirtokos tud megadni. Tehát a két fél személyes jelenlétre szükség van. A sikeres tranzakció tényét és a személyes jelenlétüket a kinyomtatott banki jelentés aláírásával bizonyítják. Az aláírt jelentést a felek 18 hónapig kötelesek megőrizni.

 

 

 

 

Miért hasznos, ha a szállásadó
egyidejűleg partnere a Falusi Turizmus Centrum szállásfoglaló és Széchenyi Pihenőkártya elfogadó rendszerének,
de szerződést köt az OTP Bankkal is?

 

 

A Falusi Turizmus Centrum egyidejűleg biztosítja

  • az inteneten való jelenlétet kedvező helyen (Google keresőben a fontos kulcsszavaknál az első 10 találat között!)
  • az online szállásfoglalást
  • a szállásadónak az adminisztráció mentes Széchenyi Pihenőkártya elfogadást
  • a szálláshelye (a saját honlapjának) megtalálását az internetes kínálatok rengetegében

 

 

A „virtuális webshop” ingyenes szerződés megkötése az OTP-vel akkor nagyon hasznos, ha a vendég a szállásadó saját szervezésében (a saját honlapja alapján) fogadja és kölcsönös bizalom alapján a szállásadónak „ráér” a Széchenyi Pihenőkártyás fizetés akkor, amikor a vendég a szálláshelyre érkezik.

 

Jól jön az érvényes „virtuális webshop” szerződés akkor is, ha előzetes bejelentés nélkül érkezik a vendég és Széchenyi Pihenőkártyával kíván fizetni. Ennek ilyen esetben akkor sincs akadálya, ha a szállásadónak a Falusi Turizmus Centrummal nincs kártyaelfogadói megállapodása.

 

 

Miért lehet hátrányos a szállásadónak, ha nem kíván a

Falusi Turizmus Centrum szállásfoglaló és Széchenyi Pihenőkártya elfogadó rendszerébe kerülni?

 

Ha a szállásadó elégedett a vendégforgalmával, önállóan is képes a Széchenyi Pihenőkártya elfogadására, gyakorlata van az üdülési csekk elfogadásában, akkor – látszólag - teljesen felesleges a Falusi Turizmus Centrum rendszeréhez csatlakozni. Azonban a partnerséget ekkor is lehet ápolni azzal, ha a saját szálláshelye már fel van töltve, akkor a vendégeit a Falusi Turizmus Centrumhoz irányítja. (Nem elégszik, meg azzal, hogy „sajnos, már foglalt…” és leteszi a telefont). A Falusi Turizmus Centrum ilyen esetben (ha az igényt nem tudja a saját hálózatából kielégíteni) mindig ajánl valami megoldást az utazni kívánó érdeklődőnek… Lehet, hogy – önzetlenül, ellentételezés nélkül - épp az Ön szállását! (Amiről mi tudunk, csak nincs kapcsolatunk.) Ez nálunk a „szakmai minimum”!

 

Ha elégedetlen a vendégforgalmával, nem tudja, vagy nem akarja a Széchenyi Pihenőkártya elfogadással, vagy az üdülési csekk kezeléssel járó ügyintézést és adminisztrációt vállalni, akkor megoldás lehet az 1995 óta professzionális online szállásfoglalást biztosító, a magánszállásadás marketingre szakosodott Falusi Turizmus Centrum szolgáltatásainak igénybe vétele. A különböző igényekre kidolgozott konstrukciók közül kiválaszthatja a saját lehetőségeinek legjobban megfelelőt, az anyagilag is a legelőnyösebb megállapodást.

 

Ha nem szállásadó partnere a Falusi Turizmus Centrumnak, akkor (hogy csak a legfontosabbakat említsük):

  • a tanácsainkkal, praktikus megoldásokkal nem tudjuk segíteni a vendégfogadását
  • nem tudunk Önnek hatékony reklámot biztosítani a falutur.hu lapcsalád honlapjain
  • nem tudunk vendéget szervezni a szálláshelyére
  • nem tudjuk az Ön honlapjára irányítani a vendéget
  • nem tudunk Önnek összehasonlító statisztikákat adni a vendégforgalmi trendekről
  • nem tudunk segíteni abban, hogy Önnek csak a szállásadói szolgáltatására kelljen koncentrálnia, mert a vendégszervezés gondját a válláról levesszük
  • nem segíthetünk a Széchenyi Pihenőkártya, vagy az üdülési csekk elfogadásban
  • nem biztos hogy időben eljut Önhöz az a naprakész szakmai információ, pályázási lehetőség, amit a szállásadó partnereinkhez a lehető leggyorsabban eljuttatunk
            eXTReMe Tracker